Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 9 januari, 2010

Tisdagstema

Med ny kamera så letar man lite nya möjligheter till inspiration och ikväll hittade jag TisdagsTema som jag ska försöka hänga på. Roligt nog så tog jag en passande bild i tisdags till veckans tema ”Trötthet”.  Efter att ha fått en Ikea leverans på måndagen med en säng och ny bäddmadrass så blev den gamla bäddmadrassen över och har inte kommit längre än till vardagsrummet, vilket Inka inte är sen att utnyttja.

Inka myser

Inka myser

Read Full Post »

Heminredning

Att piffa till sitt hem är som karl inte speciellt lätt. Man behöver ha ganska svaga handleder för att lyckas 😉 Bland det svåraste tycker jag är lampor…jag kan gå igenom lampavdelning efter lampavdelning utan att hitta någon endaste liten pryl som passar. Alltså var det inte med stora förhoppningar som jag gav mig ut på raid i Karlskrona idag. Första stoppet blev Leksakshuset som har mycket saker till bra saker och där fick jag en idé som tyvärr inte gick att genomföra. Jag har ett ris med belysning som skulla kunna passa men då måste man ha en vas att stoppa det i och de hade bara vaserna för skyltning 😦 Nåja, färden fortsatte till Mio…vilket var första och kanske sista gången. 2.700 kr för en ful golvlampa någon? Ja, uppenbarligen eftersom butiken finns, men det var varken min stil eller prisklass.

KarlskronaMöbler brukar det inte finnas något heller som passar, men är man ändå ute och åker så…

Ny lampa

Ny lampa

Jag känner mig nöjd 🙂  Fast den lilla väggen saknar nog fortfarande en tavla…det får bli nästa bekymmer.

Read Full Post »