Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 19 januari, 2010

Buggkurs

Jag har länge varit motståndare mot alla sorters dans för att jag inte tycker jag har något taktsinne. Men som en del i mitt nya liv så tog jag efter lite peppning modet till mig och klev in på en buggkurs igår. De hade redan haft ett tillfälle så det kändes lite extra nervöst då…men jag tänkte att det värsta som kan hända är ju att jag blir portad så det är väl bara att kasta sig ut i det okända 🙂

Sakta började danslokalen att fyllas och vi var nog en 55-60 personer igår hos Hamboringen. De första stapplande stegen gick bra och sen blev det bara roligare och roligare. 1,5 timme kändes som en liten fikapaus och man ville ha mer, mer, MER! Kicki som lockade med mig bedömde mig efteråt, som buggpartner, att på en skala mellan 1 och 10 där 1 betyder ”Men herregud såhär kan man ju inte dansa, vad tänker människan med egentligen” och 10 betyder ”Du är FÖR bra för Let’s Dance” så låg jag på 7,5. 🙂 Jag är nöjd och längtar redan till nästa måndag!

Read Full Post »