Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 6 september, 2009

Geocaching-event

Igår var det så dags för Blekinge att ha ett Geocaching-event. För dig som mot förmodan inte vet vad geocaching är så läser du mer om det på svenska hemsidan.

Det här är något jag sett fram emot länge och fast det ett tag såg ut att krocka med upprop på högskolan så löste det sig till slut. Halv två igår var det samling vid Mörtsjöåsen och klockan två fick vi papperen med 24 nya geocache-gömmor att jaga i skogen. Det som var mindre bra var ju förståss att jag hade en dunderförkylning med en del feber och att det regnade till och från hela dagen. 😉 På det hela taget var det i alla fall en bra dag, svårt att cacha själv men jag gjorde mitt bästa och kunde summera ihop 22 av 24 när benen nästan vek sig vid halv nio på kvällen. Mycket utav gömmorna låg längs stigar i skogen men det var inte alltid jag hittade de stigarna *S* Efter 6,5 timme genom skog och mark, blöt in i märgen och med typ 200 liter vatten i skorna så var man liiiiiiite mör. Men på det hela taget en rolig dag 🙂

Känner mig lite sjukare idag, men inte så farligt som jag trodde att det skulle bli.

Read Full Post »