Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 16 februari, 2009

Än en gång så har vi en gammal skruttbil som gett upp hoppet och som behöver säljas. Med en annons där man klargör att bilen är trasig så tycker man att det inte borde vara så svårt…För er som inte haft bilannons ute på Blocket eller liknande så kommer här en liten inblick i hur det kan vara. Först lite fakta! Bilen är vår kära SkruttHulda som ingick i husköpet. Om du inte träffat Hulda förut så kan jag berätta att hon är en Kia som heter Pride, född 1998 och har stånkat fram 7.500 mil på små vingliga hjul. Hade hon inte beslutat sig för att släppa väder på ställen där det inte ska komma ut så hade hon varit värd cirka 15.000 kr. Eftersom förra besiktningen gick bra och hon sedan dess fått nya stötdämpare och nästan nya vinterdäck så tyckte jag att 5.000 vore rimligt att begära. Första mailet lyder såhär:
”Hej!
Vill du 1000 kr?
mvh
Jan”
Eh, nej jag vill inte för 1.000 kr. Jag vet inte om det är min kropp eller bilen han är ute efter?
Sen kommer de vanliga ”Ey, kompis”-samtalen. Ofta i form av att de räknar upp allt som står i annonsen men som sen blir chockade när bilen inte fungerar. ”Du vet, det kommer att kosta att laga” Ehum, ja jag vet det. Det är därför jag säljer den så billigt. Sen kommer ju naturligtvis de vanliga bytesförfrågningarna…kameler, guld och denna gången: ”hej skulle du vilja byta mot en eu moppe xing ling aldrig trimmad,en gubbe som haft den sen den va ny inporerad -05a.och en ny superbraspeldata ny med 19 tumsskärm .mm .. och en opel sedan jag fick in byte med full tank
mvh eric s”
Bara det att mopeden är ”inponerad” gör ju iofs att man blir lite sugen.
Kanske borde man omformulera sig och skriva ”Bil säljes till lägstbjudande, jag skriver inte mer här eftersom du ändå kommer att fråga om allt, kan även tänka mig byte mot nått värdelöst eller stöldgods. Ring mig fort så att vi kan bli kompisar”
Eller inte.

Read Full Post »

Veckans tema i fototriss handlar om triss. Fota tre bilder på något som är tre. Det fick bli en trea på landet, vyer runt vårt hus.

Fototriss - Triss

Fototriss - Triss

Read Full Post »